2010 bunlari ye saglikli ol 2011

2010 bunlari ye saglikli ol 2011 ile ilgili burada gorebilirsonuclari sitemizde gorebilir 2010 bunlari ye saglikli ol 2011 alakali ayrintilbilgileriiniz sonbahara saaylakla geairebilmek iain beslenme dazenini tekrar gazden geairmek gerekiyoryaz aylaranan geride kaldaaya soayuk kaay ganlerinin yaklaaytaaya sonbahar aylaranda biraok hastalak da pusuda bekliyor havalaran soayumaya baayladaaya mevsim geaiaylerinde soayuk alganlaklara grip ve bronayit gibi kaay hastalaklarana yakalanma riski artayor sonbahar aylaranda baayaayaklaayamaza gaalendirmek hastalaklara yakalanma saklaayana azaltmak ve yakalansak dahikolayatlatabilmek iain saaylakla ve dengeli beslenmek ayart medical park bahaelievler hastanesi beslenme ve diyet uzmana emel unutmaz sonbaharda saaylakla ve doayru beslenmenin reaetesini yazda medical park bahaelievler hastanesi beslenme ve diyet uzmana emel unutmaz sonbahar aylaranda saaylakla beslenme iain dikkat edilmesi gerekenleri anlattasonbaharan gelmesiyle birlikte mevsim geaiayinin ve havalaran soayumasanan etkisiyle hastalaklara yakalanma riski artayor soayuk alganlaklara grip ve bronayit gibi kaay hastalaklara pusuda bekler bu danemde kiayilerin mutsuzluk eayilimleri artabilir ve buna baayla olarak da basit ayekerli gadalara eayilim olur bu nedenlerden dolaya mevsim geaiaylerinde beslenme dazenini tekrar gazden geairmekte fayda var sonbahar aylaranda baayaayaklak sistemini gaalendirmek hastalaklara yakalanma saklaayana azaltmak ve yakalansak dahi kolay atlatabilmek iain saaylakla ve dengeli beslenmek ayart azamda antaoksadan zamanimevsim deayiayikliklerinde daha fazla vitamin mineral ve deayerli bileayiklere antioksidanlar gibi ihtiyaa duyaraz bu nedenle mevsim geaiaylerinde vitamin ve mineral deposu olan sebze ve meyve grubuna azellikle anem vermeli vitamin ve mineralleri doayal ve doayru kaynaklardan almalayaz vitaminlerden azellikle a c e minerallerden ise selenyum ainko ve magnezyum antioksidan azellikleri sayesinde baayaayaklak destekleme de daha da anem arz etmektedir antioksidanlar hacredeki oksitlenmeyi anleyen maddelerdir savunma mekanizmasana gaalendirirler vacut direncini arttararlar kiayiler gaala baayaayaklak sistemleri ile hastalaklara yakalanma riskini azaltap hastalansalar dahi kasa sarede atlatabilirler baaziaziklik sastema aaan probayotaksonbaharda ayrabiranem kazanan baayaayaklak sistemini gaalendirmede probiyotik besinlerin bayak desteayi vardar ganlak besin dazeninize probiyotik yoayurt veya kefiri sat veya yoayurt yerine koyabilir bu besinlerin olumlu etkilerinden yaralanabilirsiniz saoetsaoez ve gaoeneazsaz olmazbaayaayaklaaya gaalendirmek anemli ama bunun yananda ganeay aayanlarandan yararlanma saremiz de azalayor bu nedenle mutlaka d vitamini ve kalsiyum kaynaklaramaza azen gastermek ve bunlaran vacutta kullanalmasana saaylayabilmek iain de 15 ae 20 dakika da olsa ganeay aayaayandan faydalanmak lazam kalsiyum kaynaklara sat ve sat aranleri peynir sebzeler ve pekmez sonbahar haoeznaoene karazi b vatamanasonbaharda artan depresyon eayilimini ve stresi kontrol altana almak iain azellikle b grubu vitaminlerinden zengin beslenmekte fayda var tam tahalla ekmekler kuru baklagiller yeayil yaprakla sebzeler et ve sat aranleri gibiae bu danemde bol sebze ve meyve taketmek bolsuiamek kan ayekeri kontrolana saaylamak ve bolca balak taketmek depresyon hallerine karaya fayda saaylayabilir en gaoealaoe ve en doazalantaoksadan kaynaklaria vitamini karaciayer yeayil yaprakla sebzeler havua kayasa yumurtac vitamini kuayburnu maydanoz yeayil sivri biber karalahana karnabahar ailek limon portakal greyfurt e vitamini soya yaaya bitkisel yaaylar yaayla tohumlar selenyum deniz aranleri babrek yarek ve diayer etler ainko et karaciayer bulgur balak sat yumurta badem iai ceviz elma kuru baklagiller magnezyum badem ceviz fandak fastak muz kuru baklagiller yeayil yaprakla sebzeler tahallar bahar beslenmenazde her gaoen mutlaka 4 5 porsiyon taze mevsim meyvesi 2 3 porsiyon taze mevsim sebzesi en az 2 su bardaaya az yaayla sat veya yoayurt veya cacak veya ayran bol su1 aayan sebze diayer aayande haaylama azgara tavuk balak etini dazenli saatlerde ve 3 saati geameyecek aralaklarla taketmemiz gerekir arnek bahar manaoesaoesabah kalkanca 1 bardak sacak suya 1 tatla kaayaaya balkahvaltayeayil aayorta yaayla peynirbol mevsim yeayilliayi 1 tatla kaayaaya zeytinyaaya veya 1 tatla kaayaaya keten tohumu ile1 tatla kaayaaya pekmeztam tahalla veya kepekli ekmekara6 7 badem veya 6 7 fandak veya 2 ceviz 3 4 kuru kayasa veya 2 yemek kaayaaya kuru azamaaylen1 porsiyon azgara veya haaylama veya sote veya buayulama ayeklinde tavuk balak hindi veya yaaysaz kaftebol salata limonluaz tuzlu ayrantahal ekmeayi veya 3 4 kaayak bulgur pilavaara1 bardak az yaayla sat 3 4 kepekli grisiniveya haftada 1 2 gan satla tatlaveya a sokak simidi az tuzlu ayranveya 1 bardak az yaayla sat3 4 yemek kaayaaya yulaf ezmesiakayam1 kepae sebze veya mercimek aorba1 tabak sebze yemeayi1 kase az yaayla yoayurttam tahalla ekmekara2 porsiyon meysim meyvesi
2010 bunlari ye saglikli ol 2011

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: